جستجو

شرکت حمل و نقل بین المللی خادم لجستیک

حمل بار به جمهوری قفقاز

حمل بار به جمهوری قفقاز

قفقاز  (Caucasus) منطقه ای در آسیا و اروپا میان دریای خزر و دریای سیاه است. که به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم میشود. قفقاز جنوبی شامل آذرباییجان ، ارمنستان ، گرجستان و بخشی از غرب ایران و شمال شرق ترکیه است، قفقاز شمالی خود بخشی از روسیه و شامل جمهوری های داغستان، چچن، اینگوشتیا ، اوستیایشمالی، آلانیا، کاباردینو، بالکاریا، کاراچای، چرکسیا، کراسنودار، آدیغیه و استوروپول میباشد. منطقه قفقاز به دلیل تنوع آب‌وهوایی و جغرافیایی خود، یکی از مناطق مهم و بسیار حیاتی برای کشاورزی است. ارتفاعات بالا، برف و باران زیاد در فصل زمستان و رودخانه‌های پرآب در فصل بهار باعث شرایط مطلوبی برای دامداری و پرورش گیاهان خاص مانند گیلاس و انواع میوه‌های دیگر می‌شود.

در غرب قفقاز استان آبخازیا درگرجستان که در شرق دریای سیاه قرار گرفته ، آب و هوا به صورت معتدل و رطوبتی است. این مناطق مستعد برای کشت انواع محصولات کشاورزی مانند گندم، جو، چای، چغندرقند، سیب‌زمینی ، انگور و همچنین سبزیجات و … میباشد همچنین زغال سنگ (منطقه روستوف)، نفت (چچن)، گاز (استاوروپل) و همچنین معادن فلزی نظیر سرب، روی، تنگستن، مولیبدن، مس و جیوه و منابع قابل توجه کانی های غیر فلزی نظیر: باریت، سنگ نمک، گچ، مارن، دولومیت در این ناحیه وجود دارد. در بخش صنعت تولید لوکوموتیو (نووچرکاسک)، راکتورهای هسته ای (وولگودونسک)، دیگ های بخار (تاگانروگ) انجام می شود.

در ادامه به برخی از مناطق قفقاز شمالی اشاره خواهیم کرد. 

استان داغستان : داغستان در جنوب غربی روسیه قراردارد از جنوب با آذرباییجان هم مرز است که پایتخت آن ماخاچکالا و دومین شهر بزرگ آن دربنت می باشد. این منطقه دارای ذخایر نفت، گاز، زغال‌سنگ و مواد معدنی دیگر میباشد بندر ماخاچکالا در حاشیه دریای خزر  تنها بندر عمیق روسیه در دریای خزر است که حتی در زمستان هم یخ نمیزند و فعالیت مستمر این بندر در تمام فصول یکی از ویژگی های این بندر محسوب میشود.  هلدینگ خادم لجستیک ارائه دهنده سرویس کانتینری و فله از طریق تمامی بنادر شمالی ایران به بندر ماخاچکالا میباشد.

جمهوری چچنستان : گروزنی پایتخت و مهمترین جمهوری چچن است و به علت هم مرز بودن با گرجستان موقعیت استراتژیکی در منطقه دارد. اقتصاد چچنستان از نفت و گاز و تولیدات مرتبط با آن بهره می‌برد و همچنین کشاورزی از بخش‌های مهم اقتصاد چچنستان است که تولید محصولاتی از جمله گندم، جو ، تخم افتابگردان ، سیب زمینی و گیاهان دارویی را دربر میگیرد مهمترین شریک‌های تجاری چچنستان عمدتاً کشورهای حوزه‌ی قفقاز و کشورهای اتحادیه اقتصادی یوراسیا و ایران هستند.

جمهوری اوستیای شمالی-آلانیا: این جمهوری در جنوب ‌غرب روسیه است پایتخت و مهمترین شهر آن ولادی قفقاز میباشد و از جنوب با کشور گرجستان همسایه میباشد. این شهر یک مرکز صنعتی و همچنین یک مرکز حمل و نقل به شمار می‌آید. از جمله‌ی تولیدات این شهر می‌توان به محصولاتی چون روی، سرب، انواع گوناگون ماشین‌آلات، محصولات شیمیایی، محصولات غذایی و پوشاک اشاره کرد. ولادی قفقاز دارای مرز مشترک با گرجستان میباشد که ورکنی لارس (روسیه) و داریال (گرجستان) میباشد. . جهت سفارش حمل و کسب اطلاعات با کارشناسان ما در هلدینگ لجستیک خادم در تماس باشید .

00989143339197 علینژاد

کراسنودار: سرزمین کراسنودار در حاشیه رودخانه کوبان و در فاصله 148 کیلومتری دریای سیاه و جنوب غرب روسیه قرار دارد سوچی و نووروسیسک از مهمترین شهرهای کراسنودار میباشند. بندر نووروسیسک یکی از بزرگترین بنادر  روسیه در حاشیه دریای سیاه شناخته میشود که دارای اسکله کانتینری و محموله های چوب و فله میباشد این بندر از اهمیت بالایی برخوردار است ماهانه سرویس های مستقیم از هند و چین به جنوب غرب روسیه بندر نووروسیسک انجام میشود از طرفی مسیرهای جاده ای و راه آهن باعث اتصال این منطقه به با جنوب اوکراین و گرجستان میشود. از ایران ارسال بار به صورت جاده ای ، ریلی و دریایی به کراسنودار امکان پذیر است.

هلدینگ خادم لجستیک ارائه دهنده انواع سرویس هایی جاده ای و ریلی از طریق مرز آستارا به کشورهای قفقاز شمالی و جنوبی همچنین از طریق بنادر خزر امکان حمل بار به صورت کانتینری و فله وجود دارد. جهت سفارش حمل و کسب اطلاعات با کارشناسان ما در هلدینگ لجستیک خادم در تماس باشید .

00989143339197 علینژاد

Email : eu@khadem-logistics.com

برای دریافت قیمت حمل و نقل بر روی این دکمه کلیک کنید و فرم مربوطه را تکمیل نمایید